Hopp och Lek

Ett väldans hundliv

Inköpslista och så mycket mer

Lämna en kommentar

Mycket ska man tänka på

Mycket ska man tänka på

Tankarna far när man har roligt. Jag har suttit en stund här nu och funderat på vad det är jag behöver köpa hem till min nya familjemedlem. Det är mycket som man behöver tänka på, samtidigt som det egentligen inte är det. När man väl börjar tänka efter så är det viktigaste ändå att valpen får tak över huvudet, mat i magen och mycket kärlek och omtanke.

Men det är otroligt roligt att kunna få köpa saker till henne som bara är hennes. Hon ska ha en egen säng hon kan dra sig undan till, ett eget koppel och halsband som alla runt omkring kan säga: ”Det där är hennes!”.

Jag har tittat runt lite på olika sidor för att få lite inspiration, och det har jag fått mängder av idéer. Det finns hur mycket som helst på internet, allt från olika recept på nyttigt hundgodis, till hur man kan göra sina egna hundhalsband. Mycket av det känner jag att jag nog måste se till att prova i framtiden. Jag tycker sådana saker är roligt, att göra något som kommer till användning och inte bara ligger och skräpar när man är klar. Plus att jag tror lilla valpen kommer uppskatta att få provsmaka på allt hundgodis.

En lista har jag börjat knåpa ihop, med prioritering över vad som måste finnas hemma innan jag flyger ner till Norrköping. Även en liten lista över vad jag kan behöva fixa efter hon kommit hem har jag skrivit i samma veva. Snart kommer det bära av mot djuraffären!

Författare: spegelnsreflektion

Jag är en glad och framåt tjej på 25 år som kommer från de norra delarna av Sverige. Jag bloggar om livet med hund, tips för hundskötsel och uppfostran, och även lite olika "gör-det-själv".

Kommentera

