Hopp och Lek

Ett väldans hundliv

Inspiration för framtiden

Lämna en kommentar

Otroligt coola halsband det blir när man flätar med fallskärmslina!

Otroligt coola halsband det blir när man flätar med fallskärmslina!

Jag älskar internet! Man kan hitta så mycket roliga projekt och fina saker. Jag blir riktigt inspirerad när jag börjar leta runt och tillslut nästan blir så till mig i trasorna att jag klickar på alla länkar som kan leda mig till mer ”gör-det-själv” sidor.

Jag har riktigt fattat tycke för dessa halsband gjorda av fallskärmslina. Det är riktigt läckert hur man kan göra olika mönster genom att bara knyta och fläta på olika sätt. Man kan variera sig i all oändlighet genom att använda olika färger på linan man arbetar med. Jag hitta flera olika varianter, allt från fasta med spänne till halvstryp.

Jag är ganska säker på att jag ska ta och göra ett hundhalsband av fallskärmslina till min nya hund och jag har börjat fundera ut hur hennes halsband ska se ut. Det är några designer som jag har fattat tycke för, både enkla och lite mer avancerade. Jag måste bara bestämma mig för vilken. Det jag är säker på är att halsbandet kommer bli rött. För det tror jag kommer passa hennes svarta päls, plus att hon är den röda tiken hos uppfödaren. Jag har ju en tid på mig att bestämma mig hur jag ska utforma hennes halsband då hon måste växa till sig lite om halsen.

Halsbanden i tennteknik är otroligt klassiga.

Halsbanden i tennteknik är otroligt klassiga.

Hundhalsbanden i tennteknik är riktigt snygga de också. De ger dock en liten annan känsla till hunden, en lite nättare och klassigare känsla. Jag gillar den lite mer robusta känslan man får av fallskärmslinan, det passar bättre till heelern tycker jag. Men… samtidigt kan jag se henne ha på sig ett halsband av tennteknik i rött med röda stenar, speciellt under högtider, som till exempel vid julen.

Författare: spegelnsreflektion

Jag är en glad och framåt tjej på 25 år som kommer från de norra delarna av Sverige. Jag bloggar om livet med hund, tips för hundskötsel och uppfostran, och även lite olika "gör-det-själv".

Kommentera

