Hopp och Lek

Ett väldans hundliv

10 dagar kvar = En evighet

Lämna en kommentar

Med raska steg mot målet

Med raska steg mot målet

Jag går runt och trånar efter MIN valp, tittandes mot korgen i hörnet. Jag kan se valpen liggandes där, nöjt tuggandes på en leksak eller kanske på ett tuggben. En liten suck i vetskapen att det är tio långa dagar tills flyget går.

Jag har börjat ta fram mina gamla böcker om valpar och valpskötsel, skumma igenom dem lite så här på försök. Kanske hittar jag något bra tips. Jag är lite som en tvättsvamp när det gäller information. ”Man kan aldrig lära sig för mycket” är ett av mina motton. Livet är ju egentligen en enda stor skolgång, varje dag en ny lektion så det är ju bäst att ta det med en klackspark.

Nu ska jag fortsätta titta på korgen, med längtan i blicken och tänka på framtiden innan det är dags att lägga mig.

Författare: spegelnsreflektion

Jag är en glad och framåt tjej på 25 år som kommer från de norra delarna av Sverige. Jag bloggar om livet med hund, tips för hundskötsel och uppfostran, och även lite olika "gör-det-själv".

Kommentera

