Hopp och Lek

Ett väldans hundliv

5 dagar kvar och fjärilarna dansar conga

Lämna en kommentar

Många bäckar små

Många bäckar små

Dagarna står faktiskt inte stilla som det ibland kan kännas. Nu är det bara fem dagar kvar tills jag åker och hämtar hem valpen, och jag har börjat bli lite nervös. Inte när det gäller valpen, utan de praktiska sakerna kring resan. Kommer planet ner vara försenad? Om det är försenat, kommer jag hinna med mitt tåg då? Jag kan bli riktigt nojig att tänka på sånt…

Så jag försöker fylla min hjärna med annat, när den inte är upptagen med mina skolarbeten, som till exempel tips och tricks man kan lära hunden. Jag har också kollat in vilka utställningar som kommer hållas nästa sommar, vi har fyra stycken som hålls här uppe som jag har vetat om sedan tidigare då jag har jobbat på dessa som ringsekreterare. Vill jag ställa ut mer så kan jag ta mig neråt.  Valpen kommer ju kunna delta i Junior- och Unghundsklasserna då, så det skulle vara riktigt roligt att ställa ut henne och se vad exteriördomarna tycker om henne. Båda hennes föräldrar har visat sig väldigt bra på utställning så jag hoppas att hon kan ha en chans.

Agility är också något som jag kollat upp mer för det skulle vara så kul att få hålla på med. Jag har alltid tyckt att det verkar roligt och jag hoppas att även valpen fattar tycke för det. Jag har kollat runt lite för att få tips på hur jag kan börja träna och lära valpen. Man ska absolut inte börja hårdträna innan hon blivit runt året för man ska låta hunden få växa klart, men man kan börja försiktigt. Lära henne att gå på olika material och genom saker till en början, allt för att hon ska vara van vid olika situationer.

Längtar så till att få hämta henne!

Författare: spegelnsreflektion

Jag är en glad och framåt tjej på 25 år som kommer från de norra delarna av Sverige. Jag bloggar om livet med hund, tips för hundskötsel och uppfostran, och även lite olika "gör-det-själv".

Kommentera

